2012. február 5.

Helyzetjelentés

Bizony, az elmúlt napokban nem voltunk túl aktívak, de mentségünkre legyen mondva, hogy kicsit összecsaptak a hullámok a fejünk felett. Az enyém felett mindenképpen... Új hét, új remények, de jöjjenek a fejlemények :)

Körülbelül ott hagytam abba, hogy a héten megrendeltük a lamella parkettát és az ablakokat. Elméletileg a héten házhoz is szállíttatnak drága apósom által. Pénteken adtam is neki kulcsot, hogy rendben bejusson minden szükséges helyiségbe.

Talán azt már nem mondtam, hogy pénteken kilátogatott hozzánk a gázos fickó. Szerencsére volt kérdezőbiztos, apósom személyében.( Komolyan néha nem tudom mit csinálnánk nélküle :) Én csak a bejutást biztosítottam meg teát főztem, ezen kívül pedig a háttérből figyeltem és füleltem.
A következő információkkal lettünk gazdagabbak. Semmi akadálya a gázóra kültérre való helyezésének, és csőkígyó megszüntetésének (nyilván mindig minden csak pénz kérdése).Ezek eddig jó hírek. Jófej volt a pasi, mert azt mondta, amit tud a meglévő csövekből meg is tudna csinálni. A cirkó áthelyezése sem okoz különösebb gondot. Viszont sajnos a jelenlegi szabályozás szerint a már kéményre kötött kazánt nem lehetne újra felhasználni. Így abba be kell ruháznunk. Oké, terveztük is a cserét, mert ez a jelenlegi átfolyós vízmelegítős megoldás semmilyen szempontból sem túl gazdaságos. De ezt csak a végére akartuk hagyni, hogy tudjuk milyen összegekkel számolhatunk, de hát úgy tűnik valahogy meg kell oldanunk ezt a problémát. Mindenesetre rajta vagyunk.
A harmadik pedig a konyhába menő gázcső, ezt is simán meg lehet oldani. Ráadásul nem is kell messzire vinni a csöveket, mivel a mosókonyhával közös falra kerülne a főzőlap,pontosabban a sarokba. Szintén a szabályok miatt be kell építeni egy szellőzést a konyha falára, plusz kötelező szagelszívás. Bennem felmerült a kérdés, hogy a korábban kiépített gáztűzhelyeknél, főzőlapoknál ezt miért nem kell aktualizálni? Bár a szerelő is azt mondta, hogy ő még nem találkozott olyan halálesettel (gondolom nem szándékosra gondolt)ami a gáztűzhely/főzőlap miatt történt volna. De hát kérem a szabály, az szabály. Ami megnyugtató és kvázi garancia arra, hogy biztosan átveszik a rendszert, hogy a területileg illetékes gázszolgáltató ajánlotta, stb. Ezt az eljárást szerintem nem kell bemutatni :)
Most éppen várjuk az árajánlatot. Apósom elküldte a tervezett alaprajzot, így most ide is be tudom szúrni jobban látható formában.

Tehát elméletileg 3-4 hónapon belül így fogunk kinézni :)

A hétvégén továbbá eljártunk a fürdőszoba ügyében is. Szombaton teljes létszámban kivonultunk  straubingerkft.hu  telephelyére, hogy leadjuk a fürdő alaprajzát, és kérjük a látványtervezést. Mondanom sem kell, hogy nem ment ám olyan simán a dolog, mint gondoltuk. Ott kezdődött, hogy volt előttünk egy pár (kb. Cicuka és Mucika), akik ott helyben akarták eldönteni, hogy milyen fürdőt szeretnének. Minél jobbat, minél olcsóbban, (Ki ne szeretné így?) de azért sz@rból még mindig nem lehet várat építeni. Cicuka és Mucika mindenre húzta a száját, minden lehetőséget kiszámíttatott, és elvárták volna, hogy egész délelőtt csak és kizárólag velük foglalkozzanak. Hozzáteszem igényelték volna a látványtervezést is, de ennek bizony 10.000Ft.- az ára, amit levonnak a megrendelés végösszegéből. Szerintem ez így teljesen korrekt, hisz nem kevés munka van egy ilyen fotorealisztikus látványtervvel. Kénytelenek voltunk szemfülesnek lenni, így amíg ők felvonultak az emeletre, mi gyorsan megbeszéltünk mindent az eladóval. Leadtuk az alaprajzot, és második blikkre közölte a srác,hogy ez így nem lesz jó... Nincs elég hely a mosdószekrény és a kád között, így vagy a kád fog elférni vagy az épített zuhany.Teljesen ledöbbentem, újra kellett gondolnunk az egészet. Elsőre kétségbeestem, másodikra meg támadt egy-két ötletem. Gyorsan papírra vetettem, megbeszéltük, és mindenkinek tetszett. Kompromisszumos megoldás, mert maradhat az épített zuhanyzó és a fürdőkád is, viszont csak egy mosdókagyló fér el. Ami valljuk be, nem akkora tragédia :) Szóval kitörpöltük a megfelelő verziót. Amint meglesznek a képek (elméletileg keddig megkapjuk), akkor mutatom őket. Már olyan kíváncsi vagyok!!!

Addig is a kiválasztott csempék:

A falra túlnyomó részt ez a csempe kerül

Díszítésként jelenik meg a falon, illetve a zuhanyzó külső falát borítja

Padlóburkolat.
A kiválasztott padlóburkolat a folyosónk, a verandán és a konyhában is ugyan ez lesz. Szerintem jó lesz az összhatás. Kíváncsian várom a végeredményt és a terveket :)

4 megjegyzés:

  1. Én is kiwi vagyok! :)
    Sztem is jó az összhatás!

    VálaszTörlés
  2. Hallóóó!
    Nappalitok nincs? o.O

    VálaszTörlés
  3. Hát a nappali az egy érdekes téma, mert jelenleg a szoba2 fog nappaliként működni. Egyébként a ház folytatásában levő garázsból fogjuk majd kialakítani. Oda kerül a kamra is.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon imádom a barna-bézs hatást, nagyon várom a végeredményt. ( sőt nekünk is hasonló lesz)

    VálaszTörlés